1

Когато Колорадо е България, а Вазов е Вапцаров

Виктория Пенева

Отвели тогава злодея злосторен,
затворили този субект.
Но във затвора попаднал на хора
и станал човек.

“Ето това е казал великият Вазов”, извика един пътник в автобуса, в който се оказах, пътувайки към къщи. Възрастен човек съвсем дискретно и с бащина загриженост сложи ръка на рамото му и тихо каза “Синко, това го е казал Никола Вапцаров”. Тогава първият отново на висок глас каза “В Интернет прочетох, че бил Вазов”, а дядото отвърна “Не се притеснявай, деди, в Интернета също грешат”.

Аз не се замислих над този разговор, тъй като вдъхновеният от народното творчество не беше с всичкия си акъл.

Замислих се след като се прибрах и Интернет ми “разказа” за снимката с планините на Колорадо, поместена в новогодишната реч на Росен Плевнелиев. Именно този пейзаж трябвало да разкрие красотата на българската природа.

Защо не съм забелязала гафа сама? Оправданието ми е, че не гледах изказването, а истината е, че и да бях, нямаше да ми направи впечатление. Жалко за виновника, че не всички са така отвеяни като мен.

От президентството заявили, че няма да коментират гафа със снимката. От БНТ пък уточнили, че концепцията за клипа е на администрацията на държавния глава, а телевизията само е реализирала технически предаването.Решиха, че съвсем ще си измият ръцете, като обяснят, че коментираната снимка е свалена от официалния сайт на “Балкантурист” в Интернет, представена като реклама на български ски курорт”.

И така нататък и така нататък.

В социалните мрежи президентското обръщение бе взето на подбив, а юзърите разпространиха иронични колажи с Росен Плевнелиев и други световни забележителности.

Ясно се вижда, че все някой друг е виновен. Защо това пък да не бъде ИНТЕРНЕТ? Това зло, в което ВСЕКИ може да напише ВСИЧКО. Тук няма последици и никой не носи отговорност или пък вина!

Само в Интернет Вазов може да вземе думите на Вапцаров, Колорадо да превъплъщава красотата на българската природа. Само виртуалното пространство може да е виновно, за това че наскоро Обама поздрави US ветераните на фона на снимка на руската армада.

ДА, АМА НЕ!

Не намирам за нужно да обяснявам, че всички тези гафове и безброй други са родени от човешка грешка, глупост, бързане, невнимание, незнание.

Според много от коментаторите в социалните мрежи се е стигнало до тази “пародия”, защото екипът, подготвял клипа е некомпетентен. За мен няма значение дали е направен от стажант или специалист, който е бил претоварен и не е обърнал внимание.

Има значение, фактът, че със сигурност видеото не е видяно само от един човек. Страшното е, че вече две глави не мислят по-добре от една. Страшното е, че всеки има големи очаквания и претенции, а в замяна не дава нищо от себе си, освен COPY – PASTE. Смешното е, че застанали зад екрана всички се смеем, сочим с пръст и мислим, че сме по-добри. Смешното е, че никой няма да се изправи и да каже “Аз бях т онзи който сгафи. Съжалявам.”

Следващия път когато ме хванат, че греша мисля да кажа, че така съм прочела в Интернет. Пък нека някой си мисли, че не съм с всичкия си акъл.

Снимка: Фейсбук

Leave a Reply

