images

Стоп на силния звук на рекламите

Image

Адриана Чанева

Звукът на рекламите по телевизията вече няма да е по-висок отколкото на останалата част от програмата. Това стана ясно в четвъртък след подписването на споразумение между представители на  Българската асоциация на рекламодателите(БАР), Българската асоциация на комуникационните агенции, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО).  Записаното в документа влиза в сила от 30 юни, до когато телевизиите и рекламодателите трябва да се съобразят с поставеното изискване.

Споразумението и реакциите

„Въвеждането на т.нар. loudness control (звуков контрол) за нормализация на нивата на телевизионните реклами ще има положителен ефект върху цялостната звукова среда, като намали разликите в нивата между рекламните блокове и останалите продукции“, е записано в споразумението.
„Най-накрая” и „Разгеле, колко години им трябваха, за да спрат този тормоз”, бяха реакциите на потребителите във форумите след разпространението на новината за намаляването на звука на рекламата.
И наистина, представете си картинката, обикновеният човек се прибира от работа, пуска си тихо филм, неусетно се унася се в сладка дрямка и изведнъж…БУМ! „Купете си най-новият прах за пране, който изпира по-добре от всички останали прахове за пране”, или  „Бронхоо стоп”, „Доверете се на розовото, махнете петната” и така нататък, и така нататък.

Недоволството

Всъщност недоволството и идеята за намаляване на звука на рекламите отдавна се върти из главата на българския зрител. Доказателство за това е и признанието на председателя на СЕМ Георги Лозанов, че до решаването на проблема се стига именно след масови оплаквания от страна на потребителите.
Миналата година депутати от БСП дори внесоха официално предложение за промяна в Закона за защита на потребителите, в което се предлагаше регулиране на звука на рекламите.
Остава въпросът дали записаното в споразумението ще се спазва и кой ще участва в него, тъй като засега то е между трите организации и важи за членуващите в тях рекламодатели и медии . “Това е споразумение с отворен край и ще очакваме всички останали рекламодатели, агенции и медии да се включат,” коментира председателят на АБРО Мехти Меликов, цитиран от „Капитал”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s