Холивуд в мола

В автобуса, на път към мола на бул. “Цариградско шосе”, давам официален старт на въображението ми, което всъщност… и без моето разрешение си препуска бясно и неспирно из главата ми всеки ден, всеки час. Докато возилото се изкачваше нагоре по широкото платно на булеварда и подминаваше спирки, градинки, тротоари, горички, коли, природни гледки и хора, аз вече живеех в някаква друга вселена, друго измерение, което беше толкова красиво, толкова примамливо, топло, гостоприемно, реално, сякаш чакаше само мен и…такива като мен, за да ни погълне и направи част от своята неземна магия…

Тази вселена е Холивуд – домът на великото кино, което дава облик на великите достижения на човешкия ум. Макар и в нищожен мащаб, побрано по коридорите на мола и в една малка заличка на партера му, седмото изкуство разгръща своята сила пред жадния за зрелище посетител.

Там той може да види феерия от персонажи, оригинални костюми, декори на едни от най-касовите продукции за всички времена, благодарение на частната колекция на Христо Коцев, наш книгоиздател, която ще бъде на вниманието на всеки желаещ да я види до 15 април тази година.

…Стъпвам върху опънатия червен килим на славата и непроницаемия черен фон е първото, което се набива в очите ми. Правя няколко крачки напред и спирам. Пред мен се въздигат Батман, Жокера, Терминатор, Хищникът и други уникални герои, култови, оригинални и любими, внушителни и вечни.

От дъното на залата през цялото време ме дебне и Пришълецът, който, макар и само кукла, разтопила с киселината си стената, от която се показва, пак събужда в съзнанието ми далечния спомен от детството, когато гледах за пръв път филмите и на всяка серия от поредицата прецеждах през пръсти и шепи, опрени в лицето ми,  телевизионния екран, за да мога да скрия тези страшни чудовища, които мислех, че ще отвлекат и мен през телевизора и после ще ме изядат…

Image

А,да – пропуснах и Йода, Дарт Вейдър, Дарт Мол със светлинни мечове в ръце, вглъбени в Силата и в избухналата война между галактиките…

Странно е чувството, когато се изправиш пред подобен реквизит, използван от самите актьори във филмите, оригинален и внушителен. Табелката с информация и пояснения под всяка реплика говореше например за лъка, използван от самия Морган Фрийман във филма “Робин Худ: Принцът на крадците”; или пък за бляскавата изящна изработка на мечовете и щитовете, ползвани в заснемането на “Властелинът на пръстените”, същите онези оръжия, с които елфите войници от Нолдор се сражаваха под Съдбовния връх в Мордор, готови да жертват живота и безсмъртието си  за свободата и избавлението на Средната земя от орките на Саурон. Окачен на стената бе и Гламдринг, мечът на Гандалф, с който той повали огнения Балрог в мрака на Мория…

Image

Пътешествието из света на седмото изкуство е наистина вълшебно. Аз се потопих в него: направете го и вие. Струва си!

Борислав Белдев, 17559

Leave a Reply

