UEFAChampionsLeagueFinalComp_FeaturedPromo

Рекорд: Над 21 милиона германци гледаха финала на Шампионската лига

Марин Маринов

Финалът на Шампионската лига удари рекорд по гледаемост в Германия. Над 21 милиона души са гледали сблъсъка между Борусия Дортмунд и Байерн Мюнхен по обществената телевизия ZDF. Това прави 61.9% пазарен дял за всички възрастови групи, а във важната за рекламодателите възрастова група 14-49-годишни пазарният дял е 62.5%.

uefa6

Точно число, измерено от пийпълметричните агенции, е 21 610 000 души. То обаче най-вероятно е по-голямо, защото устройствата, чрез които се измерва телевизионният рейтинг, се поставят само в частни домове. Така извън измерването остават ресторантите, баровете, бирариите и площадите. А заради германския финал, тази година в редица градове на Федералната република бяха поставени видео екрани на централните площади

Но дори и 21 610 000 звучи зашеметяващо. Миналогодишният финал между Байерн Мюнхен и Челси е бил проследен от 2.4 милиона души по-малко(19 210 000 души). Тогава двубоят се излъчваше по частната телевизия Sat.1.

uefa3
Числото от 20 милиона досега беше достигано само на европейски и световни първенства по футбол. Например най-гледаният двубоя за Евро 2012 беше между Германия и Италия. Сблъсъкът на 28 юни 2012 беше проследен от 27 980 000 души. Тогава първа обществена телевизия ARD постигна изумителния пазарен дял от 76.8%, а във възрастовата група 14-19 – 80.3%. Финалът на турнира между Испания и Италия пък бе проследен от 20 250 000 души или пазарен дял от 56.2% за втора германска обществена телевизия ZDF. Тоест – по-малко от финала на Шампионската лига тази година.

uefa4
Най-гледаното предаване в Германия, откакто се правят измервания на аудиторията, е пак свързано с футбола. Това е полуфиналът между Германия и Испания на Световното първенство в Южна Африка през 2010 година. Той бе проследено от 31 100 000 души. Това даде на ARD пазарен дял от 83.2% за всички възрастови групи. Пазарен дял, който остава недостижим засега.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s