business-woman1

Жени-милионери

Кои са жените, които не просто успяват в бизнеса, а имат и лични активи над милион долара? 
Според един много краен мъж, тези които наистина успяват, са аномалия, женени за своя бизнес, тиранични, безконтролни, нехаресвани, нежелани, неатрактивни, сбирщина от гневни, търсещи отмъщение работохолички.

Едно задълбочено проучване в САЩ, базирано на представителна извадка на жени-милионери със собствен бизнес и лични нетни активи между един и двадесет пет милиона долара (това е интервалът, в който попадат 90% от всички милионери в САЩ), което е резултат от множество анкети, срещи и документи, разкрива съвсем друг образ.

С какво жените милионери се различават от жените, които остават бедни и от мъжете милионери?

В много голяма степен те не отговарят на наложения в обществените представи типаж на богатия човек. Не търсят известност, дори по правило остават анонимни и рядко живеят в престижни райони. Не изпитват нужда да демонстрират финансов успех и да излагат на показ състоянието си, предпазват се от ревността и раздразнението на съседи и приятели. Извличат удоволствие от активности, които не са скъпи – градинарство, пътувания, време с приятели, съпричастност към нуждите на другите хора.
В обичайната представа смисълът да си богат се свързва с доставянето на удоволствие от това и обичайно се свързва с харчене на много пари. Да харчиш много не е сред целите и мотивите на жените милионери. Според тях, ако искате да спечелите състояние, за да харчите много, малко вероятно е въобще да станете богати. За почти всички основният мотив е постигането на независимост, а не възможността да имаш всичко. Нито една не отбелязва мотивация,базирана на гняв, отмъщение, горчивина от неуспех. Много споделят, че са простили на тези, които са ги наранили и че са забравили миналото .

Макар и да не са изразходвали огромни суми за скъпи коли и луксозни вещи, те не се чувстват лишени от тях и онеправдани. В голямата си част тези жени милионери могат да останат в графата „евтини” за мъжете, след като нямат изисквания за луксозни имоти, поръчкови автомобили, яхти, скъпи бижута, дизайнерско обзавеждане. Дори когато са натрупали милиони, те остават пестеливи, но в същото време се ангажират с благотворителност. На всяка една, която смята, че не е от значение да се отдава на благотворителност и благородни каузи съответстват 75, за които това е много важна цел. Те имат силно чувство за общност и естествена добронамереност. В голямото си мнозинство споделят, че получават значително удовлетворение от помощта за другите. Те са живото доказателство, че натрупването на богатство и оказването на подкрепа на другите не са взаимно изключващи се.

Какво още може да се каже жените милионери?

Мнозинството имат собствен бизнес. При това те са щастливи, със силна увереност в себе си и горди с постиженията си.Как са стигнали до тези качества? Те са резултат от постигането на цели, които са си поставили и са следвали с упоритост и постоянство. Водещите цели, които посочват анкетираните дами са били и остават да разчитат на себе си във финансово отношение, да постигнат финансова независимост като притежават и оперират собствен бизнес.

Ето някои интересни факти, базирани на средни стойности от проучването:

• Средната им възраст е 52 години и 81% от тях са майки.
• Събуждат се в малко преди 6 часа, лягат около 10:30 и нощният им сън е 7,5 часа.
• Работят 49,5 часа седмично и посвещават на фитнес и упражнения 3,5 часа.
• Средната нетна стойност на домакинствата им е 2,9 млн долара, което е 40 пъти повече от средната нетна стойност на американско домакинство.
• Само една на двадесет никога не се е омъжвала. 18% са разведени, а половината от омъжените в момента имат поне по един развод зад гърба си.
• 60% са с диплома от колеж, а около 30% имат защитени по-високи степени. 51% от всички тях са разчитали на себе си за парите, нужни за образованието им.
• Само 19% са посещавали частни училища, но над 54% плащат за частно училище на внуците си.
• Почти всички, 98% са собственици на жилища, като 34% не изплащат ипотека.
• Те подкрепят благородни каузи и даряват средно около 7% от годишния си доход, което е 3,5 пъти повече от процента, отделян от средното американско домакинство. За 97% дарената сума е над 4 000 долара годишно.
• За 74% ползата да си богат е да дадеш финансова сигурност на децата и внуците си, да подпомагаш родителите си и близките си в случай на нужда.
• Те са значително по-пестеливи от мъжете( по-склонни са да сменят мобилния си оператор или да занесат дрехи на поправка, за да спестят пари). За 60% притежаването на по-луксозно жилище не е важно. Само една на триста седемдесет и три от тези жени е собственик на кола от тип BMW 7, Mercedes SLK или Лексус.
• Почти всички са имали тежки периоди и обрати в живота си, но са развили умението да гледат напред. Само 20% отделят време да се връщат назад и да мислят какво би станало при други обстоятелства.
• 77% са лидери в обществена дейност и събития, като 70% са имали опит в лидерски роли още преди тинейджърска възраст.
• Те са силно ориентирани към постигане на резултати,упорити, способни да се фокусират върху съвкупност от различни цели .

И все пак, кои са тези жени?

Личностите им остават анонимни. Нито една не е пожелала да бъде използвано истинското й име. Участвали са в анкетите и интервютата за да споделят прозренията си, не да търсят слава. Анонимността е окуражила много от тях да бъдат изключително честни за своя път към успеха.

Автор: Оксана Карамоч
 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s